Monday 23 December 2013

"For the Kingdom of Heaven belongs to such as these…"


December 17th

Kelly:
    
     "Today our group went to a local Tahitian  foster children's home. We spent the morning playing games like: Jacques à dit, shark and minnows, duck duck goose. We also had nail painting, Jesus bracelet making, and drawing. The kids loved having us play with them and I know we all enjoyed them!
    
     I loved playing with them! They were so incredibly sweet, kind, and hospitable even at their young age. When we ate lunch they all made sure I had enough to drink… so I ended up with 3 cups! They all spoke French as their first language, so for me having English as my first language it was hard to communicate. I think I used more French today then I had in a very long time. Even in spite of the language barrier, we had so much fun! They had a big smile on their face the moment we entered, which of course made me smile the entire time!
     
While we there, God gave me the verse Matthew 18: 2-4 and Matthew 19:14:
     "I tell you the truth unless you change and become like little children you will never enter the kingdom of heaven. Therefore, whoever humble himself like this child is the greatest in the kingdom of heaven." and " Let the little children come to me and do not hinder them, for the kingdom of heaven belongs to such as these." 
     God tells us to have childlike faith and I think I got a glimpse of what He meant. The children were so sincere, humble, and accepting. They didn't worry about the petty details of things, they loved even when we made mistakes, and they welcomed and cared for us even if we didn't communicate well. I love how God asks us to have Faith like a child; in doing so there is more joy, trust, and a more intimate relationship with the Father."

Kelly:

Aujourd'hui nous sommes allés dans une maison d'accueil pour les enfants. Nous avons fait des jeux comme : Jacques à dit, requins et poissons, le facteur n'est pas passé. Nous avons fait le vernis à ongles, des bracelets d'évangélisation et des dessins. Les enfants ont aimé jouer avec nous et je sais que ça nous a plu beaucoup aussi !

J'ai eu tellement plaisir de jouer avec les enfants ! Ils étaient trop mignons, gentilles et accueillants, même s'ils étaient très jeunes. Quand on a mangé à midi, ils ont tous vérifié que j'ai eu assez à boire…donc j'ai terminé avec 3 verres d'eau ! Le français c'était leur première langue, donc pour moi avec l'anglais, c'était difficile de communiquer bien. Je crois que j'ai parlé plus de français aujourd'hui que je n'ai pas fait depuis longtemps ! Malgré la barrière de la langue, on s'est bien amusé ! Ils avaient des grands sourires quand nous sommes entrés, ce qui m'a fait sourire tout le temps aussi ! 

Lorsque on était là, Dieu m'a donné les versets Mathieu 18: 2-4 et Mathieu 19: 14:
"Je vous le dis, si vous ne faites pas demi-tour pour devenir comme les enfants, vous n'entrerez jamais dans le royaume des cieux. C'est pourquoi quiconque se rendra humble comme cet enfant sera le plus grand dans le royaume des cieux." et "Laissez faire les enfants, ne les empêchez pas de venir à moi ; car le royaume des cieux est pour ceux qui sont comme eux"
     Dieu nous dit d'avoir de la foi comme les enfants et je crois que j'ai eu un aperçu de ce qu'il veut dire par cela. Les enfants étaient tellement sincères et humbles. Ils n'ont pas eu de soucis des détails, ils ont aimé même quand on a fait des fautes et ils nous ont accueilli et nous soigné même si on ne pouvait pas bien communiquer. J'aime comment Dieu nous demande d'avoir de la foi comme les enfants; là-dedans est encore plus de joie, de confiance, et une relation plus intime avec le Père. 

No comments:

Post a Comment